Smakisar och annat gott!

Ush, dålig mamma på att blogga... men i bland orkar man inte... Dagarna rinner iväg med en liten parvel och helt plötsligt har det gått en vecka sen man ens öppnade datorn. Men det händer en hel del.... bland annat har vi slutat amma.... på både gott och ont... Det går bra men det märks att lillen söker närhet mer än förr. Han vill gärna vara med hela tiden och äter ur flaskan varrannan timme på natten och jag tror att det mer handlar om närhetsbehov än att han är hungrig.
Vi har även börjat med smakisar och Kirre älskar't. Hittills har vi kört potatispuré, palsternackspuré banangröt och katrinplommonpuré... han äter allt med stor aptit så det har snarare blivit små måltider än smakisar... men det verkar funka ok för både lillen och hans mage... Jag ser till att ge han ersättning med bifidus ( gör att han bajsar lättare) och katrinplommon efter gröten och förhoppningsvis kommer det funka bra!
Häromdagen satt vi i bilen och jag åt ett äpple... lillen stirrade på mig och smackade så jag gav honom en äppelbit att leka med och även det blev en hit.... skrek som en galning när jag tog ifrån han den.......


Ser fram emot när lillen äter mat och dricker välling och jag kan öva på att sluta ge mat på nätterna... börjar bli riktigt riktigt sliten... inte sova trött utan sliten...... Hurray för mat!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0