Halvvägs till himlen...

I dag går jag in i vecka 20, det mina vänner betyder halvvägs in i bullbakningen. Har bara kunnat drömma om att komma så långt och där inne slår lilla grodan kullerbyttor ( vilket iofs känns ganska läskigt ). Jag mår fortfarande som en kratta på morgonen, i dag är inget undantag, men jag har klarat mig från spyorna på ett tag i alla fall...
Jag kan fortfarande knappt beskriva i ord hur overkligt allt känns. När man har kämpat i flera år som vi gjort så vågar man ju aldrig riktigt släppa taget och bara njuta, men jag gör det så gott det går och ibland går det riktigt bra. Fast när Toula, barnmorskan, börjar prata förlossning, då stänger jag av öronen.... Förlossning, pytsan, det är något som alla andra gör, inget som jag ska göra....
Då vill hon genas skicka mig på remiss till förlossningen för att övervinna min rädsla och få se hur det går till, men jag ba' : "cke sa nicke".... det tar tid att bearbeta den tanken och jag är så inte där än...... Allt har sin tid!

Hur som haver är jag sjukt stolt över min mage och känner mig så mallig när jag går på stan, och D han är ännu malligare över att det är han som gjort mig tjock, det är kärlek!

Vecka 20

Kroppen: Det börjar synas att du är gravid även utanpå kläderna. På vissa börjar naveln sticka ut en aning.
( inte på mig)
Vissa lider av halsbränna och förstoppning, vilket är helt naturligt. Det orsakas av att musklerna runt tarmarna och magmunnen inte är lika strama som förut. Motion, rätt kost och att hoppa över kaffe och stark mat kan underlätta. Man får också lättare hål i tänderna och ibland svullet eller blödande tandkött. ( no shit, jag går på toa en gång i veckan och missbrukar samarin i alla dess former...kaffe tål jag inte, motion orkar jag inte och rätt kost, tjena... man äter det man får i sig för dagen)


Fostret:
Fostret växer mycket under den här tiden och är cirka 25 centimeter långt och väger runt 250 gram.

Huden utvecklar nu ett gelélikande lager som kallas vernix, det skyddar huden från fostervattnet. Under mjölktänderna bildas de permanenta tänderna.


Kommentarer
Postat av: Malin ~ Lillpiga

Du är SÅ fin, gumman!!! Jag är så glad för eran skull!! ♥

2010-10-13 @ 14:29:48
URL: http://lillpiga.blogspot.com
Postat av: Mary J

Aj lööv u darling, det ÄR helt fantastiskt och DU ÄR grymt fin!

Och ps, gat däm vad kul att du hittat hit igen!!!

2010-10-13 @ 15:52:28
URL: http://nyttliv.blogs.se/
Postat av: Nina

Tack mina fina sötisar båda två.... ja jag har nästan glömt bort hur man bloggar... haha, det var ett tag sen, men det är kul att vara tillbaks.

Puss på er!

2010-10-14 @ 09:43:23
URL: http://ninanikolina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0