Mama-shopping och sjukskrivning

Hej Bloggurt!
(eeeh va?!!?) aja, lite smått irriterad har jag irrat omkring på Stockholms snöiga gator och inhandlat födelsedagspresenter till både små och stora tjejor som snart fyller år och lite till mig såklart! Varför irriterad? Jo men jag har blivit sjukskriven TILL 9:E JANUARI!!!!!!!!!! Hallå det är liksom en halv livstid. Jag ville liksom inte vara sjukskriven alls... Jag tycker jag mår bra, läkaren tycker att jag ska vara sängliggande, inga promenader och inget pyssel i hemmet... och ABSOLUT inte gå till jobbet, i fall att liksom. Jag är inte den som skulle äventyra min bebis hälsa men jag försökte förklara att jag mår bättre när jag får promenera och röra på mig, men icke......  Ni kanske tycker jag låter heeelt dum i huve som inte bara tackar och tar emot, men jag gillar mitt jobb och jag är behövd på mitt jobb och ... aaa vad ska jag säga.... jag vill jobba! Punkt!

Något lite roligare då... jag har köpt skinnbrallor, haha mama-skinnbrallor, skitcoola..... eller snarare mama-fejk-skinn-tights-brallor. Störtskönt! Trendigaste tjockisen i stan! Visar när dom sitter på.... annars blev det lite ponyhästar, make, cremé och gravvis-t-shirts!



Oj vad jag ser superduper trött och blek ut... men det tar lite på krafterna och pulsa runt i snön och slåss med folk i kollektivtrafiken......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0