En såndär morgon....


Vissa dagar alltså.... Bara för att jag väljer att sätta på mig converse skorna och låtsas att det är vår kliver jag ut i stans jobbigaste snöoväder och blir genast genomblöt... smiket rinner och bussen är ca 20 minuter sen. När den väl kommer är den proppfull men som tur är hittar jag en plats nästan längst bak. Snarare otur än tur, tanten brevid mig väger närmare 150 pannor och har brett ut sig med sin tidning och visar ingen som hellst hänsyn till att en till ska få plats brevid henne, att hon sen får en och en halv stol och jag bara yttersta kanten på en halv bekommer henne inte alls. Bakom mig sitter en annan kärring med hunden i knät (som flåsar mig i örat med sin äckliga lilla hund-morning-breath), och äter sin macka samtidigt som hon bläddrar i morgontidningen, inklämd bland tre andra som samsas om raden längst bak... Tjocktanten brevid hostar och harklar sig rakt ut hela resan ( som förövrigt tar 1 timme och 10 minuter, i stället för de vanliga 25-30minuerna... (för Hallå!!!!! Det snöar ju!!!!! I Sverige!!!!!) och jag känner hur paniken stiger... Har på senare dar fått sån otrolig bacillskräck så jag satt för en stund och önskade att jag var Michael Jackson så att jag befogat kunde bära mask!
Tyvärr tog inte morgonens otrevligheter slut där men jag måste för att kunna gå vidare med mitt liv glömma och begrava det som varit!

I dag ska jag i alla fall luncha med min granne J, vi ska gå långprommis (!!!) till östermalm och dinera på dietshop, och sedan ska vi frossa lite i shoppen... blir väl lite nötter och nyttigheter.. I dag var jag även smart nog att ta med mig lite mellis hemifrån, en morot och tio oliver =)... Brukar alltid ta en frukt men jag blir bara mer hungrig, dessutom har jag märkt att min mage inte fixar päron så bra... ( man lär sig en hel del på köpet), det kan bero på alla fibrer som päronet innehåller.
Kroppen är rätt mör från igår, men jag mår kanon... kampen fortsätter...
Ha en bra dag mina vänner!


Kommentarer
Postat av: Helena

Åh fy fasen.. Otrevlig busstur! Har ingen större lust att bege mig ut, speciellt inte nu, ha ha! Ha en bra dag, puss!

2009-03-10 @ 09:59:22
URL: http://littlemissmolly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0