Detox - dag 6

Riktigt skön start på dagen....
Somnade ganska tidigt igår, var knapppt så jag höll mig vaken för att se utröstningen av Let's dance... Vaknade självklart ganska tidigt åxå och gick in i datarummet och bänkade mig för att inte väcka D, men han vaknade kort efter mig ändå... Visade sig att han inte lyckades hålla sig vaken mycket längre än mig igår heller.... Jag lyckades i alla fall övertala D att ta ett äpple och en kopp örtte och sen gå ut och gå med mig....8km blev det och trots det trista vädret så var det ganska mysigt. Vi lyckades konstatera att det var första gången D var ute och gick på morgonen och han höll med om att det var sjukt skönt!
På vägen hem stannade vi till i matbutiken och handlade lite lyxfrulle.... D köpte avocado, rökt skinka och varma frallor, själv hittade jag en ny favorit från Renée Voltaire.... och det var hur gott som hellst... bovete & crunch... en sorts müsli som jag käka med havremjölk.... yum yum.... jag ska börja investera i mer Renée Voltaire produkter, för trots att dom är tokdyra så tror jag de är riktigt bra... Blir nog lite shopping på hemsidan i dag.



I eftermiddag ska jag skjutsa D på förfest redan kl 16.00.. Han ska möta upp grabbarna och ladda inför Metallica konsert i kväll och jag måste erkänna att jag gärna åxå hade gått, men jag får nöja mig med Mello och att grannfrugan med dotter kommer över och håller mig sällskap tillsammans med glass och bär (självklart skippar jag glassen)...

Nu väntar i alla fall ett varmt och skönt bad, vilket min kropp behöver efter långpromenaden!!
Ha en skön dag mina vänner!


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0