Mycket möda...

Måste bara berätta en sak som gör mig så sjukt förbannad....   
Jag tittade runt lite på Tradera i mellandagarna och hittade ett par jeans, J Lindeberg, modell Cia -  min favoritmodell som inte finns längre och de var i min storlek åxå.... jag blev sjuk glad och budade såklart. Vann gjorde jag åxå... sen dog mitt internet och det tog ett tag innan jag kunde betala, men hur som hellst fick jag ett mail av säljaren som undrade vart betalningen tagit vägen, jag svarade inom en timme att jag skulle betala pronto och att pengarna borde finnas senast dan efter på kontot. Sagt och gjort.......
4 dagar senare får jag ett mail från säljaren:
"tokigt nog så har jag gett bort jeansen och nu betalde du...trodde inte du ville ha dom eftersom det gått 16 dgr....jag för över pengar tillbaxs till dig om du ger mig ditt kontonummer...sorry "

Jag svarade att det var lite konstigt men att så kan det gå ibland, skickade mitt kontonummer och bad säljaren maila när han/hon gjort betalningen.

Åter igen fyra dagar senare kommer ett nytt mail från säljaren:
"hej
jag kommer föra över pengar till dig så snart jag kan, har slarvat min dosa och en ny kostar 250, ska söka febrilt efter den, en överföring till annan bank kostar 40 kr så jag vill gärna slippa den kostnaden men som sagt jag får ju ta det om den inte kommer fram ...internetdosan alltså....är mitt i en flytt varav röran hemma"

Nu blir jag irriterad och säger att det inte rör mig så att jag vill att betalningen ska in på mitt konto snarast möjligt, även om det kostar säljaren 40 kr. Jag vill ha tillbaks mina pengar!

Säljaren svarar mig då att han/hon skall ha överseende med mina fel (för allt är ju mitt fel osv.) och tar kostnaden för att betala tillbaks mina pengar för att jag är så otillmötesgående. Men hur fan kan man ge bort ett par jeans som man precis har krävt betalning för!?!?

I dag kom ett nytt mail från säljaren trots att jag inte svarat på det sista:
"hej
för att bemöta dig (som det tog två veckor att betala för )
 ska jag personligen gå till Nordea och sätta in pengar åt dig så du har dom imorgon....den som... är felfri ska kasta första stenen ...och jag undrar om du flyttat ngn gång med allt var det innebär....åtminstone blir det lite lite rörigt hos mig ..."


PISS OFF SÄGER JAG BARA!!! JAG KÖPTE ETT PAR JÄVLA JEANS SOM INTE EXISTERAR OCH NU SKA DU JIDDRA OM ATT DU SKA BETALA TILLBAKS MINA PENGAR!!!!  Du kanske inte är van vid att göra affärer med pengar, i Gällivare är det kanske bara renar som duger som betalning!!!???!!!!

Jag är sjukt less på denna människa bara så ni vet! Ursäkta utbrottet!


Jeansen som jag aldrig kommer att få se men har betalat för!



Kommentarer
Postat av: Mary

Hahahahaha, asgarvar! Ut me ilskan bara , UT ME DEN ;o))))) Men du darling, häda inte norrland fniss

2009-01-19 @ 14:29:03
URL: http://nyttliv.blogs.se/
Postat av: Malin

Nä fan! Snälla saker om Norrland, hjortronen tryter fort i frysen vet du......

2009-01-19 @ 21:25:35
URL: http://lillpiga.blogspot.com
Postat av: Nikolina

Hihi, I'm sorry, det var stundens hetta som talade! Ni vet ju att jag ÄLSKAR Norrland =) Hörde jag hjortron???? =D

2009-01-20 @ 10:25:47
URL: http://ninanikolina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0