Mummsmiddag på tio minuter!

Detta blev det till middag, fast jag spetsade till det lite.... I stället för dill kör jag hackad spenat, jag har i lite mer cremé fraiche och sen toppar jag med lite hackade valnötter... pastan är fullkornstagliatelle...mumms!!
För er som har brist på inspiration till vardagsmat så är detta hur snabbt och gott som hellst....
Fler recept finns Här! bla. det bästa pankaksreceptet någonsinn =)

Nu ska godbiten iväg å mäska!!!! så jag tänkte bänka mig framför veckans The Hills som ni kan kolla på här!

Gravlaxpasta
Gravad lax med pasta

Ett recept på pasta med god laxsås

Klocka Tid: 10 min

Muffins 3 port

Du behöver:

  • 150 g gravad  lax
  • 200 g pasta
  • 2 dl lätt crème fraiche
  • 1 ½ msk senap
  • ½ msk 
  • 1 tsk pressad citron eller vinäger
  • ½ dl hackad dill
  • 1 krm vitpeppar

Gör så här:

Koka pastan enligt anvisningar på paketet. Skär under tiden laxen i små bitar. Blanda crème fraiche, senap, honung, citronsaft, dill och peppar i en kastrull. Låt koka upp. Rör ner laxen. Lägg upp pasta på tallrikar och häll laxsåsen över.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0