Helgmys eller....

Uppdatering: Hur ofta går man ifrån affären och upptäcker att man fått sjukt mycket för pengarna, inte så ofta kan jag säga men igår hände det plötsligt. Kändes som ett triss-moment. När jag kom tillbaks till kontoret från lunch märkte jag att jag inte hade gjort av med så mycket pengar som jag borde men hade ändå en kasse full med grejor... Kollade på kvittot och fattade inte alls vad kassörskan gjort. Jag köpte en ull-klänning, två halsdukar/scarfs två paket gummisnoddar och lite diverse annat smått och gott.... Kassörskan hade glömt scana in ena scarfen, råkat dra av 200kr på klänningen och dragit 20% på resten av kvittot.... Jag brukar få ett samvete när sådant händer, men igår var jag för trött för att gå tillbaks, dessutom ganska nöjd med att det inte ALLTID behöver kosta skjortan när man kör en snabb lunch-shopping hiihii..
 
I dag har det varit fullt ös från början tills nu. Miss T kom och hämta mig i morse samtidigt som hennes N hämtade min D. Jag och missyT åkte till IKEA och shoppa Ljus, julgrejor och diverse annat som behövs medans grabbarna åkte och hämta plattsättarverktyg och har jobbat häcken av sig hemma hela dagen. Sen åkte jag och T och hämta mat från gooh (operakällarens smaskiga köttbullar med gräddsås och rårörda lingon yum yum), och det blev mat i soffan då köket numera är ickefunktionellt.
Appropå icke fuktionellt så har vi ju inget vatten heller. Vi beställde en blandare för tre veckor sedan, IGÅR ringer dom och säger att den är restnoterad och kommer i slutet på Januari..... helvette heller, jag fyller år på onsdag, ska ha släktmiddag på fredag och fest på lördag, dessutom är det dryga två veckor kvar till jul, så jag ska ha rinnande vatten i mitt kök inom de närmsta dagarna och därmed basta. I morgon blir det jakt efter en schysst köksblandare som finns på lagret!
Nu står min darling och kaklar klart det sista runt uttag och skarvar och jag har precis piffat klart julbelysningen... Så mysigt.

I kväll blir det ostbricka och en däckad karl i soffan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0