LCHF, GI och en massa mums...

Kommer på mig själv med att sitta och surfa på en massa LCHF ( Low Carb High Fat) och GI sidor, bloggar och recept... är sjukt less på denna förbaskade Cambridgediet och längtar och peppar som f-n tills på måndag då jag kör GI fas 1. På något sätt hjälper det mig att klara vardagen med att surfa efter goda nyttigheter för jag blir peppad och laddad inför att köra ett hälsosamt liv... Om jag fick börja om skulle jag bli dietist... foshure!

Hittade bland annat denna goding som definitivt kommer att bakas här i hemmet om några veckor:

LCHF Low Carb Valnötsbröd


bild lånad av 56kilo.se

1 bröd á ca 27 skivor (1 kolhydrat och 2 PP per skiva)

Mixa i mixer (ska bli som mjöl):

4 dl krossat eller helt linfrö (200 g)
2 matskedar Fiber Husk
2 teskedar bakpulver
1½ tesked salt

Lägg i resten av de torra ingredienserna:

1 matsked brödkryddor.
4 dl valnötter (ca 150 g)

Rör ner till en jämn smet:

250 g kesella 10%
6 ägg

Sätt ugnen på 175 g och klä en form med bakplåtspapper och fördela den ganska kompakta degen i den. Grädda i 80 min lågt i ugnen.
Låt svalna och skiva sedan upp i skivor!

Men hallå, inte behöver man ens gå på diet för att käka nåt så smarrigt.... mums!


Kommentarer
Postat av: Mary J

Näää helt sant, ser sjuuukt gott ut!!! Jag ska oxå testa det ;)) Och du... du är grym, keep on! PUSS

2011-07-20 @ 08:15:47
URL: http://nyttliv.blogs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0