Frukost och sånt!

Vet ni vad... min bebis somnade klockan fem igår och vaknade halv sex i morse.... snacka om tröttmössa. Förvisso blev det en hel del matningar däremellan men ändå!
Det innebar att jag igår hann med en hel del små projekt. Tvättade igenom lillens alla kläder modell större... bra att ha gjort ingför hösten.
Bäddade och fixade i ordning gästsängen i Kierans rum för Kusin-vitamin som kommer på besök om några veckor, tyvärr tyckte Danne att lillens glädjerop var störande halv sex i morse så han gick och la sig i det nybäddade och vips var det inte så nybäddat längre....

Som jag tidigare nämnde så bakade jag även Franskt Ostbröd á la LCHF, med endast en kolhydrat per skiva men fullspäckat med en massa proteiner!!!
Satan i gatan vad gott det blev... beroendeframkallande och godare än vanligt bröd ( sånt med mjöl å grejer i )



3 dl mandelmjöl
6 dl stark riven ost ( jag körde allerums prästost)
6 ägg
3 tsk bakpulver
2,25 msk fiberhusk
9 msk BakePro

Blanda de torra ingredienserna och sedan i med ägg och ost. Rör noga och låt sedan stå i 10 min.
Häll i bakpappersklädd brödform (sockerkaksform) och grädda i 225 g.
Grädda ca 30minuter men täck över brödet med lite folie eller bakpapper efter 10-20 så ovansidan inte bränns vid!
Jag gjorde som min inpiratör och skivade upp brödet i tunna skivor klippte till bakpapper så att jag kunde lägga en bit mellan varje skiva och frös in hela limpan... då kan man ta fram skivor och rosta på morgonen och brödet räcker länge! Mums!


Kommentarer
Postat av: Jenny Lindström

Å det där brödet låter jättegott!! Nästa gång vi hänger hos dig måste jag få smaka en skiva!

2011-08-06 @ 16:58:09
URL: http://avigt.blogg.se/
Postat av: Nikolina

À men självklart !!!! ;)

2011-08-07 @ 06:53:50
URL: http://Http://ninanikolina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0