Mina alter egon bråkar!



Alltså jag har varit så duktig i månader, hållt i pengarna, inte shoppat (haha kanske därför jag varit så dålig på att blogga..... har ju inte haft nå nya grejor att skryta om =P), inte trösthandlat och inte ens varit lite impulsiv i svaga stunder.  Men så sista veckan har jag gått loss, som om jag vore Stockholms största fashonista  ( i den lightare prisklassen dåra) med obegränsat med tillgångar, har jag stormat på som en virvelvind genom Citys butiker. Ena dan gick jag loss på Zara och H&M och kom hem ca dos tusen fattigare, andra dan köpte jag två par nya stövletter ( dom var ju så bra så jag var tvungen att ha dem i olika färger juh) och tredje dan gick jag loss på H&M's hemsida och frossade i nyheterna. I dag råkade jag gå förbi drömskorna på Vagabond på lunchen, och dessa har jag hållt mig ifrån att klämma på i en hel vecka ( 1200 bagis för nåt som jag vet att jag deffo kommer att tröttna på snart, då de är ganska speciella) men i dag då jäklar kunde jag inte låta bli. Hur kär tror ni jag blev på en skala...... det var som att de var gjorda för min lilla fossing så självklart åkte de med i en påse på väg till kontoret. Satt och hade tokångest hela eftermiddagen, för HALLÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ jag drar ju till NYC om en sisådär sju veckor!!!!! Håll i pengarna och shoppa där i stället säger ängeln på min ena axel, köp, köp, köp säger djävulen på den andra! Som om jag inte hade nog med ångest för allt annat jag köpt denna vecka!
Neee, Vagabondstövlarna åkte tillbaks på vägen hem från jobbet och jag var otroligt stolt över mig själv, nåja ganska i alla fall, en av fyra är väl inte så dåligt eller........
Vi får se hur jag mår i morgon när räkningarna skall betalas. Anyhooo så tycker jag om mina nya kläder och skor supermycket och jag ska använda dom massor i höst och vinter ( känner ni hur jag försöker rättfärdiga mina köp för  mig själv, haha!)


Ett av mina inköp, jag är sååå in löööv in puffärman, galet härligt!


I alla fall har kvällen varit super, det började med AW på jobbet och därefter mötte jag upp supersöta Sara för drinkar och middag på min favvo Helenes krog. Mnjamiiii, allatid superb mat i stora lass. Hur gott som hellst och jag har fortfarande lite svårt att andas!

I morgon blir det fika för hela slanten... Jag ska åka till Miss T på dan och fika medan D jobbar på deras övervåning och på kvällen ska vi äntligen få träffa sötbullen Molly och självklart Heliana *blink blink* och J. Det var så lääänge sen så jag bjöd in oss med löftet om en hemlagad blåbärspaj, Heliana kontrade med middag, å det mina vänner tackar man aldrig nej till!! Jag längtar redan så jag spricker!!

Annars då, tja, fullt ös, man jobbar och står i... på söndag är det dax för dansklass igen, så sjukt skoj.
Men äsh nu blev det en sånhära tråkig igår i dag i morgon uppdatering så jag lägger ner. i stället ska jag bädda ner mig i sängen och kolla på Coco Chanel och bläddra i min nya Plaza...

Good Night!
Sleep Tight!
Don't let the bed bugs bite!
Cause if they do...
just hit them with a shoe...
until they're black and blue!

PS. Min numera förmodade diagnos ( efter flera timmar på sjukan igen) är Endometrios, utredning följer.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0