Kiwimania - och lite flensa på det...

Jag är helt under isen.. Har åkt på influensan så det sjunger om det, har inte kommit upp ur sängen på ett par dagar och jag pendlar mellan febrig frossjunkie och svettig tjockis om vartannat. Blir så trött på mig själv, då jag häromdagen satt och skröt om hur alla runt omkring mig haft influensa men inte jag, för jag har värsta super immun försvaret.... NOT!! Suck, att man aldrig lär sig att aldrig säga aldrig!

Anyways så har jag i alla fall fetcravings efter Kiwi.. hallå, jag går liksom upp mitt i natten, feber eller inte, och trycker i mig kiwi sovandes.... det måste väl ändå vara ganska nyttigt eller? Nu har jag bara två kvar här hemma och jag börjar få panik.... Måste. Ha. Mer. Kiwi. Pronto.

Kiwifrukt innehåller mycket C-vitamin. Kiwin innehåller ett enzym, actinidin som verkar nedbrytande på protein, vilket kan nyttjas för att möra kött. Vissa kan även vara allergiska mot enzymet. Kaliuminnehållet sedd vid fruktens vikt, är aningen mindre än värdet i banan. Kiwi innehåller även A-vitamin och E-vitamin. Skalet innehåller mycket flavonoida antioxidanter. Frukten är även ofta omnämnd för att ha en mild laxativ effekt, det är förmodligen på grund av fruktens höga halt av kostfiber

Ovan passar mig perfekt, speciellt det sistnämnda ;)


Kommentarer
Postat av: My

Bra sida du har! Jag har kollat igenom några av dina andra inlägg och jag gillar vad jag ser :D.

2011-05-08 @ 10:17:28
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0