Gravid-Pilates



Jag gillar ju pilates som motionsform starkt, och att jag dessutom inte behöver släpa iväg mig till något gym är ju alltid pluspoäng. Som omväxling till mina promenader har jag nu börjat köra Pilates för gravida. Helt underbart.

Skivan består av 5 tio minuters pass i olika utföranden som man kan mixa och matcha som man vill, alternativt köra igenom hela programmet. Instruktören är själv i 36:e veckan och det är helt fantastiskt vad man kan göra även som "tjockis" ( inte för att hon är det minsta tjock, men ni fattar vad jag menar)

1. Standing Pilates - traditionella pilatesövningar fast stående övningar med lätta hantlar. Skön start på programmet.

2. Core Pilates - främst på rygg med stöd av valfritt antal kuddar. Helt perfekt att kunna parera efter sina egna förutsättningar bara genom att bestämma hur många kuddar man vill ha bakom ryggen. Tränar Mage och Rygg och känns riktigt skönt! 

3. Pilates for Buns & Thighs - Ben och Rumpa. Riktigt tuffa övningar som faktiskt svider till ordentligt i just både lår och rumpa... så skönt, man känner att man faktiskt lever och ändå är det ju bara 10 minuter långt så man pallar....  

4. Total Body Pilates - skönt skönt för armar och rygg mest. Hantlarna används och kroppen får sträcka ut.

5. Pilates for flexibility - skön avslutning där man får sträcka ut ordentligt.

Nu kör vi så det ryker och blir en riktig "snyggmorsa"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0