Vadet....

Jo i somras så påbörjade jag och mitt hjärta en total renovering av vårt badrum, även fast jag kanske kände att vi inte riktigt har råd.... Det är nämligen så att vi de senaste åren har ingått en pakt om att aldrig ta lån för att renovera/köpa något som vi vill ha, utan vi har spart och spart och när vi nått målet har belöningen varit att köpa/göra det vi vill! Nu hade vi i alla fall spart ihop en sisådär 60 papp för badrum ( i och med att D är hantverkare så är det mycket tjänster och gentjänster, annars hade vi ju aldrig haft råd) och med nästkommande månads sparkassa tyckte D att vi definitivt kunde börja renoveringen för pengamässigt var vi ju hemma.... Hey, det är han som är hantverkarn och har koll, inte jag, men jag tyckte det kändes sådär..... jag vet ju att badrumsrenoveringar kostar skjortan! Anyways så sa han att vi skulle hamna under 75 tusen.... jag var skeptisk... mycket.... det slutade med att vi slog vad... Jag skulle få en äkta Louis Vuitton om jag vann och han.... ja det är en annan historia, men sagt och gjort... självklart hamnade vi dryga 20 tusen över budget ( pengar som nu D's sparkassa ligger ute med) och inte nog med att D förlorade vadet och fick betala dyrt för ett badrum, så är han ju nu skyldig mig en LV of choise... Eftersom jag är en så snäll flickvän så tar jag inte ut svängarna för mycket utan vill bara ha en "Neverfull" vilket är en av de mindre dyra varianterna... men ack så underbar.
Nu har det ju gått ett tag och jag har inte sett skymten av min väska, så jag tog tag i saken och mailade Fritidsresor för att ta reda på vart man kan köpa LV på Tenerife.... Så nu ska vi hyra bil en dag och ta en tripp till norra ön och hufudstaden för lite shopping på vår härliga semester.... bra deal va!

Min inom snar framtid?!
PS. det blir jag och alla bloggmorsor som har den snyggaste skötväskan på vagnen ;)


Kommentarer
Postat av: Mary J

Hahahaha, UNDERBART... Du och dom andra cooola morsorna ;) Tur du har fötterna på jorden min fina vän. Lav jo! Ha en underbar helg och resa om vi inte hinner surra innan!

NJUT!!!

2010-11-05 @ 10:59:39
URL: http://nyttliv.blogs.se
Postat av: Sofie

Fick du din Neverfull? :)

Om inte så har jag min Monogram Canvas GM som jag bestämt mig för att sälja.

Har lagt ut den på min blogg. Självklart äkta!

2011-01-14 @ 17:48:52
URL: http://prettywoman1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0