Nyskuren och under utredning...

Åh sjukhus.... var glada för att ni slipper. Fick komma hem igår kväll efter en operation och är så glad med det, för hela sjukhusvistelsen började med att jag fick sitta i dagrummet/tv rummet och vänta på en sängplats i ca 4 timmar, trots att jag hade en planerad operationstid och att jag skulle komma in en viss tid. I själva tv rummet ligger det en dundersjuk människa och sover på soffan. Hon har smitit från sitt rum för att alla hostar så myket där... hon själv låter som att hon ska dö på kuppen. Efter ett par timmars väntan ca 40 cm från denna nersjukade människa vänder hon sig till sin kille och säger att hon måste ha en spypåse pronto..... och resten kan ni räkna ut själva.. Jag kan säga att jag inte stannade för att se fortsättningen. Stormade i stället ut till sköterskorna och sa att jag skullle gå och att de fick ringa på mig när det var dags... dom såg ganska förvånade ut. Själv gick jag och drack en halv kaffe och rökte tre cigg ( fick egentligen inte men hey!).
Till slut var det jag som skulle upp på bordet i alla fall och vet ni, det gick bara bra. Operationen tog ca 1,5 timmar men jag var tydligen borta i ca 5 timmar(störtskönt med morfiin) och fy faaaaaan för kateter....blääääääää. Fast sen vaknade jag och chockade läkarna med min pigghet.
I dag är jag i alla fall hemma i min egen säng, men börjar undra om jag kanske skulle stannat en natt till, på sjukan har dom ju i alla fall starka mediciner, hehe. Det gör jäkligt ont i alla fall... säkert stygnen som spökar.
(PS. för er som undrar så har jag gjort en laparoskopi, titthåloperation och underskt hela min mage och mina nedre regioner... finfint!)

Jag vill i alla fall slå ett slag för alla underbara människor som finns runtomkring mig som peppat mig, messat mig och tröstat mig.... till vissa andra vill jag bara säga att hjulet snurrar, what goes around comes around........basta!
Så besviken som jag är på vissa människor som utgett sig för att vara mina "bästa" vänner..... finns inga ord egentligen, men hey! Jag är ganska van! 

Anyhoooo, i helgen ska jag hinka vin med sköna Helena, eller hur?!? 30-års fest och allt. Det blir skoj... hoppas bara jag mår lite bättre, för just nu kan jag inte böja mig!!


Nee nu ska jag gå och brygga mig själv en stor kopp vanligt kaffe, göra en macka och sätta mig och njuta av en icke sjukhus-frukost. Några verktabletter på det sen är saken piff!
Puss å kram



Kommentarer
Postat av: Helena

Men min sköna böna! Har du legat på sjukhus!?? Lilla vän! Jag hoppas du mår bättre snart, och att vi kan supa oss fulla, på gammalt hederligt fjortisvis på lördag, HA HA! Pussar till dig och lite krya-på-dig-kramar..

2010-03-18 @ 09:00:22
URL: http://littlemissmolly.blogg.se/
Postat av: Tinör

Men då vännen, hoppas du mår bättre snart och att du äntligen får några svar?? Usch låter inte som en trevlig upplevelse alls men som sagt, hoppas att det kommer något gott i slutändan..

Massa kramar från oz

2010-03-18 @ 09:15:13
Postat av: Mary

I love u my baby <3 Hoppas att smärtan går över någorlunda med den medicin du själv har hemma. Och du, snart ses vi!!!! Längtar som ett toka. Ringer senare! Puss darling

2010-03-18 @ 13:33:19
URL: http://nyttliv.blogs.se
Postat av: Malin ~ Lillpiga

Hej baby! Skönt att höra att du ändå mår hyfsat. Jag säger som Miis, jag saknar dig som fan och längtar till den 10:e!!! :D

2010-03-18 @ 14:58:56
URL: http://lillpiga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0