Detox dag 2

Hola amigos!

Dag två och jag mår faktiskt super, lite tillstymmelse till huvudvärk men det är inte så farligt. Sov otroligt gott i natt och gick åter igen upp strax innan sex och gjorde mitt pilatespass... Vet ni jag har liksom träningsvärk i magen, nedre delen, vilket jag inte haft på flera år... tjohooooo så skön känsla.

Igår kom M&P ( as in parents ) över på fika och jag slängde ihop frukt & nötbollar som smakade gudomligt. Åh tänk att något så nyttigt kan smaka bättre än orginalet.. Pappa som inte ville ha först ( för han gillar inte "chokladbollar") åt fem stycken i ett svep, jag själv fyra och mamma tre. D däremot var lite skeptisk men det är han alltid när något är nyttigt.



Frukt- och nötbollar
ca. 20 st
10 torkade fikon eller dadlar
(jag använde dadlar för dom är så goda!)
1 dl vatten
1 dl naturella cashewnötter eller mandlar
(Här hade jag mandlar)
2 msk kakao
2 dl kokosflingor
3 msk sesamfrön eller kokosflingor till garnering
(Jag hade både och och det blev mums)
Mixa dadlarna/fikonen med vattnet i en matberedare tills det blir en liten smet. (OBS! Om man köper färska dadlar brukar kärnan sitta kvar, så ta ut dom först!) Tillsätt nötterna och kakao och mixa någon minut. Blanda ner kokos och forma till små bollar. Rulla bollarna i sesamfrön eller kokos och ställ dom i kylen före servering.

Kommentarer
Postat av: Mary

Jaaaag vill ha! Sånna gör vi om två helger eller hur?

2010-02-16 @ 13:52:53
URL: http://nyttliv.blogs.se
Postat av: nikolina

Självklart min darling =) Mumsi!

2010-02-16 @ 20:45:36
URL: http://ninanikolina.blogg.se/
Postat av: Tinche

You're back! Sweet:) pussiluss

2010-02-17 @ 06:49:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0