Underbara helg

Har haft en underbar helg och vill inte att den ska ta slut...
I fredags åkte jag till Huddinge där en myskväll väntade med barnen, vi lekte en massa och mös. Väcktes kl 06,00 på morgonen ganska trött men glad och vi sminkade små princessor och lekte med lera.

  

Sedan åkte jag hemmåt och frös häcken av mig, hade tappat mina vantar och fick vänta på bussen ganska länge men vad gör man. När jag kom hem så blev jag ganska snabbt hämtad av Miss T, vi plocka upp Sillen och åkte till Farsta Centrum för lite shopping och lunch.
På kvällen kom Sillen hem till mig och vi käka middag, drack vin och kollade på Mello, därefter Legally Blonde. En riktigt lugn skön och välbehövd kväll.
I morse vaknade jag och blev hämtad av Pappa... vi åkte och storhandla inför min detox som börjar i morgon.... min kyl är nu fullproppad med nyttigheter.


Hann knappt innanför dörren förrän svärmor ringde och ville gå promenad.... med tanke på det helt underbara vädret tackade jag ja!
Vi gick en runda på hela 11 kilometer och gjorde ett pitstop i Alby Bondgård där vi klev in i ett varmt och mysigt café, käkade sjukt goda mackor gjorda på gårdens egna råvaror och drack två koppar kaffe, sen bar det av hemmåt.
Nu har jag stått i tre timmar och gjort kikärtsbiffar, morotsbiffar och selleribiffar inför den kommande veckan.
I morgon börjar jag som sagt min detox kur, vilket innebär, inget kött, inget socker, inga sädesslag, inget kaffe och inga halvfabrikat... Känner mig riktigt laddad och vet att jag kommer må så himla bra. Sist tappade jag nästan 6 kilo på två veckor. Eftersom jag älskar allt som har med grönsaker och frukt att göra så blir det inte så svårt, det jobbiga lär nog bli sockret ... som sagt torsk på smågodis...
Nu tänkte jag ta mig ett långt bad, läsa lite bok och vänta på att min efterlängtade älskling kommer hem från sin fiskerunda i Vänen ( eller heter det Värnen?? )
Skön söndag på er mina vänner!

Kommentarer
Postat av: Sillen

Hej gumsen! Tack för en jättemysig lördag! Lycka till med D-tox nu! Pussiluss

2009-03-02 @ 07:28:14
Postat av: Anonym

detox? låter härligt! Man blir inspirerad... får du receptena från en bok?

2009-03-02 @ 22:45:22
Postat av: Nina

Jag har en plan som jag laddat ner från aftonbladet som jag tidigare fått av Diet shop. maila mig om du vill ha recepten och planen [email protected]

2009-03-03 @ 08:51:14
URL: http://ninanikolina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0