Middag + Bokstund = skön kväll!


Vad gillar ni min härliga middag? Fick till och med D att gå med på att käka råkost och frukt till middag, och vet ni vad ... Han gillade det! (PS. min grönsaksdipp är gjord på soygurt, inte mjölkprodukter)

Åkte en sväng ner till centrum för att hämta ett paket på posten, böcker som jag beställt på nätet från bokrean och jag har suttit försjunken i en utav dem hela kvällen.. Den handlar om Detox och är skriven av mannen (Dr Joshi) som hjälpt både Gwyneth Palthrow och Princessan Diana med sin kost och hälsa. EN grym bok som alla borde läsa, oavsett om man är gammal eller ung eller smal eller tjock. Det är som en aha upplevelse, och jag som brukar ha sjukt svårt för att hålla koncentrationen i faktaböcker fastnade totalt. Han förklarar på ett så bra och enkelt sätt, kombinerat med hårda sanningar... Lite som "Den nakna Kocken" fast inte lika detaljrikt.
Det som skiljer sig denna Detox från den som jag kör (Ulrika Davidssons på dietshop) är att här är det lite mer individuellt anpassad samt att man får äta fisk, vilket inte jag gör, men inte så mycket fruk (vilket jag frossar i). Frukten jäser nämligen i kroppen och bildar syra som jag förstår det... dessutom gör frukten att levern hellre tar fruktsocker till förbränning i stället för fettceller... På riktigt så tycker jag att alla borde ta sig en detoxkur en eller ett par ggr om året, för det är nog den bästa investeringen man kan göra i sin kropp... rena den från alla kemikalier och tillsatser och låta den vila från alla kamper om att bryta ner sådant som inte är naturligt.
Jag önskar att jag hade pluggat till dietist.... jag är sjukt intresserad och fashinerad av kost och kosthållning.. i ett annat liv kanske, är inte så sugen på att plugga tre år till och pendla till Uppsala... jo om jag vinner på lotto och inte behöver ta studielån =P



mina bokreafynd!

Kommentarer
Postat av: Helena

Hej söta! Ska vi inte boka in en träff snart..? Saknar dig! Puss

2009-03-04 @ 08:23:46
URL: http://littlemissmolly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0