Icke troende..

Jag är ateist, eller nåt... jag tror på Karma, hjulet snurrar och "what goes around comes around", men inte så mycket på Gud. Konstigt egentligen... mina föräldrar är ganska traditionellt ortodoxa, jag är uppväxt på kyrkans barntimmar och jag gick på Anskars i stället för Scouterna, hängde på kyrkans fritidsgård i stället för skolans osv... Var till och med på pilgrimsresa i Israel med svenska kyrkan, men icke sa nicke.... Jag köpte det aldrig, var alltid den som ifrågasatte och var "jobbig". Men alla var ändå lika goa och snälla mot mig i kyrkan, dom tyckte om mig ändå... "Det finns en väg för dig också", sa dom. 
Trots att jag inte tror på biblen så älskar jag gamla kyrkor men framförallt ikoner. Det är något lugnande över dem, och inget fashinerar mig så mycket som att gå in i en gammal kyrka och tända ett ljus... Undrar hur det kommer sig.....
Detta armband bär jag i alla fall varje dag och jag älskar det....


Kommentarer
Postat av: Helena

Darling! Good to have you back! Gissa vem som också hittade det där fina ikonarmabandet för ett tag sedan...? Hi, hi.. Puss!

2009-01-22 @ 21:23:35
URL: http://littlemissmolly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0