Uppe i ottan!

God morgon!  är trött men kan inte sova... det är inte riktigt mörkt i rummet, D snarkar som en häst och jag har sjuk träningsverk så varje gång jag eller snarko rör på oss så kvider jag lite och vaknar. Då är det ingen idé att ligga kvar. Min första tanke var att jag skulle gå åt å gå min 6 kilometers morgonrunda som jag brukar på helgen, men screw that säger jag... -10grader på termometern och ute är det snöblåst.... fy fyan.
Men under dagen tänkte jag i alla fall försöka ta mig en prommis till Centrum och H&M för att prova jackan som jag skrev om... Få se om jag orkar, det är ändå 3km i en riktning.... en annan sak jag ska göra idag är att baka egna powerbars. Blossom Tainton hade ett recept i Medmera tidningen vad den nu än heter och jag blev toksugen, perfekt att ha före och efter träning, och gubben kommer att uppskatta det som sjutton. Lite au naturale, i stället för alla tillsatser som han stoppar i sig!
Här kommer receptet:

Saras power bars

12st
30 minuter
Ungstemperatur 175 grader

1dl kokosflingor
1dl solroskärnor
1dl pumpakärnor
1 dl müsli, eller havregryn
2 dl russin
2 äggvitor

Tillagning:
Mixa alla ingredienser i en matberedare till en kladdig massa. Forma massan till en fyrkant, 20x20 centimeter, på plåt med bakplåtspapper. Dela kakan i tolv delar (bars). Baka i ugnen i 15 minuter. Bryt isär kakorna när de svalnat något!

Bon apetit!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0