Konstiga människor!?!


Jag har funderat på en jättekonstig sak!! Jag kan inte släppa det!
Jag har nyligen börjat umgås lite med en av mina grannar. Vi är i samma ålder och hon är väldigt social och trevlig och oftast är det hon som tar initiativet till att hitta på något. Vi brukar gå kvällspromenader, jag har varit där och käkat middag och i fredags när jag var mitt uppe i att rensa mina garderober tittade hon förbi med en flaska rött och vi satt och babbla i flera timmar. Hon fick tom med sig några plagg som jag rensat ut men hon ville ha. Jag tycker att vi har blivit kompisar, inte bara grannar vid detta laget. Nu till det konstiga. Varje morgon denna vecka så har jag sett henne och hennes man äta frukost, och fixa sig för jobbet, samtidigt som mig, vilket betyder att dom ser mig åxå. Hur som hellst så började det med att jag gick till bussen. Väl på busshållsplatsen så ser jag min granne komma, och jag drar på ett leende, jag ser att hon ser mig åxå fast det står lite folk där. Vad gör hon då?? Jo hon ställer sig 10 m bort och gömmer sig bakom en annan människa som väntar snällt på bussen. Först tror jag att hon skämtar men hon står verkligen och kurar bakom den totalt okända personen och vänder ryggen till. Men hallå, jag är ju inte dum heller! Hur som hellst så kommer bussen och  jag går på, hon går på sist av alla och sätter sig längst fram!
I går händer samma sak igen. Jag går ut från min dörr och ser att hon står och låser sin ytterdörr. Under tiden som jag fiskar upp mina nycklar och låser min dörr hör jag hur hon med all hast gör något, vet inte om hon springer och gömmer sig ute någonstans eller om hon  låste upp och gömde sig inne igen. Helt sjukt. Hon måste ju vara galen om hon tror att jag inte sett henne. Tro mig, jag är inget fan av att prata med folk på morgonen, och har inget behov av att samåka med folk jag känner, men kom igen... man kan väl civilicerat hälsa på varandra eller nåt, man springer väl inte och gömmer sig som om det var döden man sprang ifrån!
Vad tycker ni, är det inte superkonstigt.
Jag är helt förbluffad!

Kommentarer
Postat av: Mary

Grrrr och morr.. Jag ska ta o besöka den där donnan jag nästa helg när det är Hallowen o ta tillbaka kläa hon fick av dig. Så där gör man väl inte! Fan, är hon inte uppfostrad? Körnstiga männiisch det finns.

2008-10-23 @ 11:16:25
URL: http://nyttliv.blogs.se
Postat av: Nikolina

Haha! Ja gör det.... Jag tycker det är så sjukt faktiskt... Hon kanske har en personlighetsklyvning... Vi går ju tom av på centralen båda två, och då halvspringer hon därifrån... ( men oroa dig inte, hon fick bara fula grejor som jag visste att du inte skulle vilja ha ;)

2008-10-23 @ 11:23:37
URL: http://ninanikolina.blogg.se/
Postat av: Bror

Ähh!

Jag känner samma sak ibland, just på morgonen pallar jag inte ens förklara för folk att jag inte har lust att samtala.

Vill bara lyssna på min musik eller ljudbok.

Så antingen släpper du det helt, eller så gör du det till en sport att göra det så jobbigt för henne som möjligt att undvika dig. tex. när du ser att hon går efter dig till bussen så gömmer du dig och hoppar fram från busken med ett "BU!!!" för att sen hälsa glatt & därefter ignorera henne totalt tills nästa gång....

2008-10-23 @ 12:32:55
Postat av: Nikolina

Sant!! Men det är så störigt bara.... just när det är så himla obvious att hon sett mig och jag henne... jag har nog lite svårt att släppa att någon skulle vilja gömma sig från lilla mig ( haha för jag pratar ju inte så mycket när jag väl sätter igång =)

2008-10-23 @ 13:04:37
URL: http://ninanikolina.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tack snälla du. Så fucking äcklig! Ja, det må jag säga hur konstigt som helst. Varför kan man inte nicka till och vadå? Socialkontakt har ingen dött av.

2008-10-23 @ 13:49:41
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: Helena

Hej gums! Det var nog bland det konstigaste.. Du borde säga HEEJ högt (så hon inte kan låtsas som om hon inte hör dig..) och bara kolla hur hon reagerar..

2008-10-23 @ 16:36:12
URL: http://littlemissmolly.blogg.se/
Postat av: Malin

Go Mary, go!!! Åk dit och sno igen kläan av na! Ho jett ju begrip att man int kan bete sej som toka hell!



Nina: håller med Helena, provocera fram ett hej fast mest håller jag med Bror! Hoppa fram ur busken! Skulle dö av skratt och dyrka dig resten av livet om du gjorde det! Hahahaha!

2008-10-23 @ 20:49:13
URL: http://lillpiga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0