God morgon och äntligen fredag!

I morse var jag så trött att när jag gått upp, tvättat ansiktet och gjort en fläta i håret, jag då somnade jag på sängen när jag skulle klä på mig!


Helgen ser ut som följande... i dag mina vänner ska hela min energi gå åt att rensa min garderob OCH!!! färg koordinera den.... det ni. Min största dröm i livet är ju att ha en "Walk in Closet" och min käre prins har lovat mig en den dagen vi köper hus, men tills dess får jag nöja mig med min garderobsvägg, den är faktiskt inte fy skam den heller, men jag lyckas alltid fylla den till max så nu måste det rensas!


♥Vad tror ni om denna godingen, vem skulle inte vilja ha?♥


Måste bara visa en sak. Hela mitt liv har jag hört att det ska finnas en gammal gammal svensk visa om Nikolina, och äntligten hittatde jag texten, men jag har aldirg hört den... någon annan som har? Eller som vet var man kan lyssna på den, det vore superskoj!
Hörs sen!♥



Nikolina (Att vara kär, dä ä en ryslig pina)


Att vara kär, dä ä en ryslig pina,
den som försökt dä säger inte nej.
Jag var så rysligt kär i Nikolina
å Nikolina lika kär i mej.

Om hennes hand ja' bad hos hennes pappa,
men fick ett svar som ja' ej väntat på
Ja' aldrig kommit ut för någon trappa,
så rysligt hastigt som ja' gjorde då.

Då gick ja' hem å skrev te Nikolina
om hon vill' vara så rysligt snäll
å möta mej när månen börjar skina
i ekebacken nästa lördagskväll.

Där mötte mej en mörk figur i kappa --
å månen sken på himlen som en båk.
Den mötande var Nikolinas pappa,
beväpnad med en rätt försvarlig påk.

Jag blev så rädd, ja darrade i knäna,
å tog te bena både rädd och skygg,
men som ja' smög där fram emellan träna,
lät gubben påken dansa på min rygg.

Då gick ja' hem å skrev te Nikolina:
"Nu ä dä mä mett hela liv ajö.
Om du ej bota kan min kärlekspina,
går ja' å dränker mej i närmsta sjö."

Men Nikolina botade min sjuka --
hon sade: "Käre Olle, tänk dej för.
Den som sitt liv förkortar ä en kruka,
du kan väl lugna dej tess gubben dör."

Å nu så vänter ja å Nikolina
att gubben han ska kola vippen av,
å till ett minne efter honom sättes
den gamla påken uppå gubbens grav.

Kommentarer
Postat av: Svärmor Brittis

Följ länken så kan du lyssna på visan

kram Svärmamsingen

http://www.catfish1952.com/Olle.html

2011-06-17 @ 11:18:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0