Måndag igen!


Måndagar för mig innebär nystart! Så nu börjar jag om med allt nyttigt och härligt. Förutom att jag bara tränade en gång förra veckan höll jag mig undan från skräpmat ganska bra, tills jag tänker efter. Åt faktiskt McDonalds en dag och lite godis i Torsdags, en bakispizza i lördags, för att inte tala om igår när båda jag och D hade söndagsångest. Vi släppte på allt och åkte och köpte Ben & Jerrys Caramel Chew chew och en himla massa smågodis!
Aja, nya friska tag denna vecka! I kväll är det BodyCombat med Missy T och därefter ska jag å D laga lyxmiddag på nyttigt vis =)

Quinoasallad med räkor och kräftstjärtar  
 
 Quinoa är ett frö som är mycket proteinrikt och ljuvligt gott! För bästa resultat ska man skölja quinoan ordentligt och inte koka längre än 15 minuter.

4 portioner

6 dl kokt quinoa
1 burk räkor i lake
1 burk kräftstjärtar i lake
2 dl frysta ärtor
½ rödlök
en näve sockerärtor
hackad färsk bladpersilja


Skölj quinoan ordentligt och koka enligt anvisningen på paketet (ca: 15 minuter). Skala och hacka en rödlök. Skär sockerärterna i strimlor. Häll lite olivolja i en stekpanna tillsätt rödlök, sockerärtor och ärtor. Stek i någon minut och lägg i den kokta quinoan. Blanda om och pressa lite citronsaft över. Häll av spadet från skaldjuren och lägg i quinoablandningen. Strö på hackad färsk bladspenat och smaka av med salt och peppar.
Servera med en klick majonnäs eller aioli.

Yum yum säger jag bara... Jag brukar ha en klick chillimajo till!

Annars skulle jag ha uppdaterat helgen, men jag orkade faktiskt inte... Det jag kan säga är att mitt rep konto blev lite överbelastat tror jag... Skumt att alla hårda grabbar i musikbranchen dricker Cosmopolitans!?!



Kommentarer
Postat av: Malin

Hej gumman och tack för en kanontrevlig fredagskväll! :) Men jag fattar inte, jag trodde alla hårdingar drack Cosmos? Eller?

2008-11-10 @ 12:48:41
URL: http://lillpiga.blogspot.com
Postat av: Mary

Muu muu ;) Ringer det nån klocka ;o)? Kram

2008-11-10 @ 20:49:56
URL: http://nyttliv.blogs.se/
Postat av: Nikolina

Ne jag fattar inte !

2008-11-11 @ 08:30:48
URL: http://ninanikolina.blogg.se/
Postat av: Malin

Hej sötnos! Du har något i min blogg. :) Kram!

2008-11-11 @ 12:10:21
URL: http://lillpiga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0