Förvirrad!


Alltså jag blir så himla förvirrad!
Läser en artikel på Sveriges mest seriösa tidning Aftonbladet (NOT), och den som skrivit och komponerat ihop detta mästerverk måste ju vara helt dum i huvudet! Den handlar så klart om vad man ska och inte ska äta för att gå ner i vikt osv. Här ska man då köra en GI-diet på lågt kolhydratsintag och högt fettintag. Jag köper att man ska skära ner på kolhydrater, man kan ersätta pasta, ris osv mot linser, bönor, rotfrukter osv, det gör jag nästan jämt! MEN, här skriver man att saker man ska undvika är bla. Rotrfrukter, fast på nästa sida i 4 veckors menyn för att gå ner i vikt, så innehåller flera av recepten rotfrukter!!! Tryckfelsnisse eller?
Dessutom ska en vanlig frukost innehålla äggröra med Vispgrädde (?!?) och Bacon stekt i Smör.... Smör!!! Får man inte i sig tillräckligt med fett om man äter bacon och ägg till frulle, måste man använda smör och vispgrädde! Jag fattar ingenting! I mina öron är detta helt sjukt. Jag som dessutom lider av ett högt kolesterolvärde och har det ärftiligt.... Herregud vilken katastrof!
Vad tror ni?

Kommentarer
Postat av: nina

Jag håller helt & hållet med!! :O

Det låter till och med äckligt att starta dagen med smöör, äggröra, vispgrädde, bacon.. BLÄ D:

2008-11-03 @ 17:03:29
URL: http://lifebylinde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0