Det svänger, det svänger!


Puh vilken pärs det är att välja ut köksdetaljer, speciellt när man har helt olika uppfattningar. Tillslut enades vi i alla fall om vit bänkskiva med aluminiumlister a la tjockare modell och diskho i fyrkantigt, ungefär som på bilden ovan! Sktisnyggt. Sen kom problemen. 6-7 veckors leveranstid. Helvettes jäkla skit, blir ju varken klart till födelsedag eller jul då ju. Vi enades om att skicka in beställningen och göra köket efter jul. Humöret var inte på topp. Hursom bestämde vi att vi ska åka ut på lördag och välja resten av grejorna då, så har vi det gjort i alla fall!
Nyss ringde D mig och var överlycklig. Han hade ringt till Tobbe (J's Lillebrorsa) som jobbar som finsnickare, för att fråga om han kunde hjälpa oss med fönsterbänkarna, berättat om våra misslyckade köksplaner och sen....
Tobbe påminner D om att det faktiskt är sådant han jobbar med om dagarna och att han kan få fram vår köksbänk på 1-2 veckor! Tjohooo säger jag bara, nu är bollen i rull igen. I dag efter jobbet så åker vi till Tobbes verkstad och väljer ut exakt hur den ska se ut och sen är det bara att köra. Ingen är lyckligare än jag!

Inte nog med det så säger min underbara prins igår, att han har tagit saken i egna händer och köpt en ny dörrmatta åt oss. MItt hjärta har köpt mig en Pappelina dörrmatta och jag är såååå glad!


Kommentarer
Postat av: Helena

Visst är han bra att ha!? Tobias, alltså.. Ha ha! Sen är det ju inte alla som har så bra smak som vi, Pappelina-mattorna är superfina! Pussen till dig! Och ja- kan vi inte hitta på något kul snart? I need it badly!!

2008-11-14 @ 12:56:27
URL: http://littlemissmolly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0